Scopul InsurTech Hub îl reprezintă:
a) Asigurarea cadrului instituțional de colaborare a părților interesate în vederea susținerii dezvoltării controlate a activităților de inovație în asigurări susținute tehnologic (InsurTech);
b) Facilitarea comunicării între părțile interesate prin organizarea de evenimente comune;
c) Identificarea, atât a ultimelor tendințe în domeniu, cât și a ultimelor soluții / produse dezvoltate, în vederea îmbunătățirii activității și a produselor oferite;
d) Dezvoltarea unui mediu propice înțelegerii și aprofundării inovațiilor și a soluțiilor tehnologice inovatoare prezentate.
Obiectivele InsurTech Hub sunt:
a) Susținerea dezvoltărilor tehnologice inovative în domeniul asigurărilor și încurajarea utilizării acestora în favoarea consumatorilor, a îmbunătățirii instrumentelor de reglementare și supraveghere și a dezvoltării pieței asigurărilor;
b) Monitorizarea dezvoltărilor tehnologice inovatoare din perspectiva:
– reglementărilor actuale și a celor necesare a fi aplicate în viitor;
– entităților care utilizează tehnologii și soluții inovatoare.
c) Prezentarea celor mai bune practici în domeniu.
InsurTech Hub este compus din:
a) Membri
i. Companii tehnologice, societăți/ firme IT, startup-uri – care intenționează să dezvolte sau au dezvoltat soluții în domeniul asigurărilor și pe care doresc să le promoveze în piața asigurărilor;
ii. Societăți de asigurare;
iii. Intermediari în asigurări.
b) Parteneri
i. Asociații profesionale relevante din domeniul asigurărilor sau IT;
ii. Instituții academice, centre de consultanță, clustere IT sau orice alte entități care pot avea relevanță pentru InsurTech Hub prin expertiza de care dispun.
InsurTech Hub îşi desfășoară activitatea prin membrii și partenerii săi care se pot întâlni cu reprezentanți ai ASF sau cu alte părți interesate, în baza solicitării acestora, sau se pot întâlni între aceștia, cu luarea în considerare a scopului și a obiectivelor Hub-ului.
Activitatea principală a InsurTech Hub constă în organizarea de întâlniri semestriale și, după caz, de evenimente pe teme de interes pentru părțile interesate, cu respectarea următoarelor:
a) Întâlnirile se vor organiza cel puțin semestrial, având în vedere rapiditatea cu care domeniul se dezvoltă, dar și interesul menținerii unei relații constante între membrii și partenerii InsurTech Hub;
b) În cadrul întâlnirilor InsurTech Hub, NU vor fi promovate activități de natură comercială;
c) Întâlnirile vor fi organizate atât online cât și fizic, dacă va fi posibil, și vor avea caracter de workshop, pe baza unei agende prestabilite și cunoscute de toți participanții. Participanții pot propune ASF anumite puncte spre a fi incluse pe agenda unei întâlniri;
d) Comunicarea se face prin intermediul adresei de e-mail dedicată InsurTech Hub – insurtech@asfromania.ro;
e) În urma întâlnirilor, va fi elaborată o minută la nivelul InsurTech Hub (elaborată de reprezentanții ASF) cu cele mai importante aspecte discutate în cadrul întâlnirilor, minută care va fi circulată și agreată de către toți participanții;
f) Hub-ul poate forma subgrupuri de activitate pe anumite subiecte de interes;
g) InsurTech Hub colaborează și sprijină activitatea FinTech Hub, și a ASF, după caz, în vederea sprijinirii dezvoltării tehnologiilor inovatoare pe piețele financiare nebancare, menținând în același timp încrederea și un nivel de protecție adecvat clienților.
Pentru atingerea scopului și a obiectivelor sale, InsurTech Hub urmărește următoarele:
a) Încurajarea și facilitarea comunicării între părțile interesate în vederea prezentării și cunoașterii ultimelor noutăți în domeniu, dar și a celor mai bune practici, precum și a reglementărilor în domeniu;
b) Crearea unui cadru care sprijină atât firmele IT / startup-urile, dar și societățile de asigurări și partenerii să înțeleagă așteptările autorității în ceea ce privește reglementările aplicabile;
c) Colaborarea și sprijinirea activității FinTech Hub, în vederea susținerii dezvoltării tehnologiilor inovatoare pe piețele financiare nebancare, menținând în același timp încrederea și un nivel de protecție adecvat clienților;
d) Facilitarea colaborării cu entitățile pieței de asigurări-reasigurări în vederea schimbului de informații pe subiecte tehnologice care să susțină o mai bună reglementare;
e) Elaborarea, după caz, de propuneri în vederea sprijinirii inovațiilor tehnologice în domeniul asigurărilor, inclusiv din perspectiva reglementărilor necesare;
f) Organizarea de întâlniri semestriale cu scopul de a prezenta materiale de interes/ultimele noutăți în domeniu pentru membrii/partenerii InsurTech Hub.