Obiectivul operational al sistemului este generarea unui cod de tip QR care sa poata fi imprimat pe orice document emis electronic de un intermediar sau asigurator, denumit „codul de siguranta in asigurari”. Acest cod va include un link de verificare care se va putea accesa doar prin intermediul aplicatiei mobile (iOS / Android).

Utilizatorul aplicatiei va acesa functia de verificare cod scanand cu ajutorul camerei video de pe dispozitivul mobil codul de pe documentul emis. Rezultatul scanarii va fi afisarea unor informatii unice despre documentul al carui cod a fost scanat:

  • Cod document

  • Data emitere document (si ora)

  • Data valabilitate document

  • Tip document

  • Emitent document

Asiguratorii/intermediarii vor avea obligatia ca la momentul emiterii unui document, sa il inregistreze online automat (doar prin apelarea unui serviciu web), furnizand urmatoarele informatii:

  • Cheie emitent

  • Cod Document

  • Tip Document

  • Data emitere document

  • Data valabilitate document

Astfel, nu va exista niciun motiv situatie cu posibil conflict de interese, divulgare de informatiii confidentiale, etc. Prin scanarea codului , se va certifica faptul ca documentul a fost emis intr-un mod legal, corect. Aplicatia de mobil va putea include si alte informatii care ASF considerea ca sunt utile pentru asigurati.

Optional: O alta utilitate / functie din cadrul aplicatiei este posibilitatea de crea/transmite o reclamatie si urmari rezolvarea acesteia online.

Antifraudă asigurări

Documentele eliberate de intermediari si/sau companiile de asigurari pot fi falsificate foarte usor. Cumparatorii de buna credinta nu au niciun mijloc/metoda de verificare a autenticitatii documentelor in posesia carora intra. Se pot tranzactiona astfel polite false/fara acoperire.

  • Normativele care fac referinta la GDPR induc o serie de restrictii cu privire la metodele/solutiile care se pot adopta.
  • Tehnologia moderna / mobilitate / smartphone este adoptata pe scara larga.
  • Accesul la internet de pe dispozitive mobile este larg raspandit in Romania, iar viteza de comunicare este de ordinul a Mb/sec

Sistem informatic bazat pe BigData, gestionat de ASF compus din:

  • Baza de date centrala
  • Interfete de consultare si alimentare cu date de tip servicii web
  • Aplicatii mobile dedicate (iOS, Android)

O astfel de abordare este necesara sa fie la nivel centralizat, pentru a veni in sprijinul asiguratilor si a crea o metoda unica de verificare si informare. Alternativa ar putea fi impunerea unui astfel de sistem pentru fiecare asigurat, si implicit, aparitia unui numar de n aplicatii mobile. De asemenea ar putea fi un canal special de comunicare eficienta intre ASF si asigurati.

Implementarea unui sistem de tip BigData, format dintr-un cluster de baze date pentru asigurarea redundantei si eficientei care sa expuna servicii web specializate:

  • Inregistrare Document (detalii obligatorii) si implicit generare cod QR
  • Verificare Document (cod unic)

Maxim 30 de zile

Doar hardware
Hosting intr-un datacenter
Internet access